شناسهٔ خبر: 62931 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

برگزاری جلسه هم‌اندیشی تدوین برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری گلستان

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از برگزاری جلسه هم‌اندیشی در خصوص تدوین برنامه اقدام مشترک مابین این اداره کل وشهرداران شهرهای بالای ۵۰هزار نفراستان گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان  گلستان،حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه  اقدام مشترک بازآفرینی شهری در ستاد بازآفرینی تصویب و به تمام ادارات امور زیربنایی و روبنایی ابلاغ شده است، گفت:با تمامی فرمانداران و روسای ادارات و شهرداری‌ها به صورت شهر به شهر و محله به محله مشخص و صورت‌جلسه تنظیم می‌شود و این جلسه به عنوان اولین جلسه در این راستا است.

محبوبی گفت: طبق مصوبه هیئت وزیران دستگاه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی موظفند حدود یک سوم از اعتبارات شهری مصوب دستگاه ذیربط خود را در این بافت‌ها هزینه نمایند.

محبوبی در خصوص سکونتگاه‌های غیر رسمی نیز گفت:در حدود ۲۶۳۱ هکتار از مساحت شهرهای استان گلستان در حوزه سکونتگاه‌های غیر رسمی واقع شده است و حدود ۲۸۰۰۰۰ نفر از جمعیت شهری استان حدود۲۷ درصد دراین بافت ،سکونت دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: سکونتگاه‌های غیر رسمی در کلیه شهرها توسط مشاوران مطالعه و یا مطالعه آن باید آغاز شود و پروژه‌هایی که در آنها تعریف می‌شود توسط دستگاه‌های اجرایی به تناسب اعتباراتشان اجرایی می‌شود.

وی اهمیت پرداختن به این موضوع را رسیدن به اهداف قانون‌گذار که همانا ارتقاء سطح فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی محلات، حفظ بافت های تاریخی ،نوسازی و بهسازی حاشیه شهرها و بافت فرسوده دانست.

نوذری مدیر گروه امور استان‌های دفتر ستاد ملی شرکت بازآفرینی شهری ایران در این جلسه گفت:با اجرایی شدن این طرح بدنبال هم افزایی و پوشش نهادهای متولی در احیاء بافت فرسوده هستیم.

وی ضمن اشاره به ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه بیان داشت: ۲۷۰ محله در سطح کشور شناسایی شده که ۴۱ محله آن در استان گلستان می باشد.نوذری بهسازی و نوسازی مسکن ، ارتقاء زیر ساخت‌ها، توسعه خدمات محله‌ای را از جمله مهمترین اهداف این برنامه برشمرد.

نظر شما